pátek 17. října 2014

Enduro Rally Most 2014

Poslední závod enduroserie.cz se konal tuto neděli v Mostě. Pro mě to znamenalo po nepovedeném závodu na Špičáku možnost získání lepšího umístění a bodů do celkového pořadí seriálu. Plán a přání bylo skončit lépe než bylo moje startovní číslo.

Před závodem...
Trénink v sobotu proběhl bez problémů a já si oprášil trať z loňského závodu. Pár změn bylo, ale ne nějak velké a zásadní. Pokrok po roce ježdění jsem hlavně udělal na první a poslední RZ-tě, kde bylo pár skoků, které jsem nemusel objíždět jako minulý rok! A taky mi dost pomohlo určitě ježdění předchozí víkend v Krušných horách. 

Závodní den

V noci pršelo, a tak bylo jasné, že se to bude klouzat. Na závod jsem byl připraven a cítil možnost urvat nejlepší moje umístění v endurosérii. Při transféru na první RZ-tu jsem byl hrozně nervózní a snažil jsem se nemyslet na můj loňský pád. Hned co jsem slyšel pípnout čip, jsem už na nic jiného nemyslel a soustředil se jenom na trail. Zavřené zatáčky jsem projel tak, jak jsem chtěl a vše vyšlo. Drop byl na jistotu a pečlivě, tak abych trefil dobře následnou zatáčkou kolem stromu. V příkopě, kde jsem se loni vysypal jsem si dal pozor, ale na dalších místech jsem to měl na hraně, ale naštěstí to vyšlo! :-) Na mokrých a odkloněných kořenech jsem nespadl a v poslední části na koupališti bez větší chyby. Nakonec to byla nejlepší RZ-ta závodu a já v ní bral 17. místo a nechal za sebou některé ostřílené borce!  


Drop v 1. RZ-tě! photo by: Pavel Vyskočil
Na druhou RZ-tu jsem se těšil. RZ-ta vedla po parádním klikatém trailu s pár zavřenými zatáčkami, a tak jsem se žádného místa neobával. V jedné zavřené zatáčce jsem byl, ale moc rychlý a zavřely se mi řidítka, a tak jsem šel z kola. Vůbec nic vážného, ale stálo mě pár vteřin. Když už jsem věděl, že přijde konec RZ-ty a já se připravoval brzdit v cíli přišla, ale od organizátorů změna a prodloužení RZ-ty bez vyznačení v sobotním tréninku. Nenechal jsem se vykolejit změnou a makal do konce. Konečný sjezd jsem zvládl a dojel jsem v pohodě do cíle. 

Třetí RZ-ta, kde už trošku síly ubývaly a cítil jsem, že fyzicky jdu pomalu dolu. Ve trojce po všechno celkem v pohodě a rychlosti jen po lávce přišel další pád, kdy mě to podklouzlo a já šel k zemi a vteřiny běžely dál. Cíl byl do kopce a už to celkem bolelo. 

Čtvrtá RZ-ta byla kličkování mezi stromy. Začátek v pohodě i s výjezdem v půlce, kde jsem se snažil něco nahnat. V druhé polovině a ke konci RZ-ty před cílem to vůbec nevyšlo. Vyčerpanost a nesoustředění přinesly chyby a před cílem jsem byl bez rychlosti a správně zařazeného stupně, a tak jsem do cílového kopečku musel popoběhnout. 

Před pátou nejdelší a hodně šlapavou jsem nasadil gel. Snažil jsem se rozložit dobře síly a jet bez chyb což se i podařilo. Na pár místech to fakt bolelo a do kratšího kopce na těžebním blátě to vůbec nejelo a podkluzovalo, ale k cíli se to zlepšilo. Kličkovaná na morku mezi stromy velká paráda. Naštěstí to nikde neustřelilo a já nevzal někde strom a dojel do cíle. 

Šestá z hradu a další novinka ohledně posunutého startu, ale celkem pohoda. Pak po trailu dolu, kde řve táta pozor ostrá levá!!! na, kterou jsem zapomněl a vzal jí ve větší rychlosti, ale zůstal jsem na kole a bral to dolu rychleji a dost na hraně. Po skalce přišla ostřejší pravá, kde se mi to smeklo a šel jsem k zemi na loket. V další části jsem to místy měl jen tak tak a následovaly terasy (kratší prudký sjezdy). První prudší sjezd mezi břízami jsem měl trošku vyšší rychlost a na mokru jsem to neustál a pěkně jsem se smotal. Trošku jsem si zanadávat, jak to kazím, rozmotal jsem rychle řidítka a zase na kolo. Další dva prudký sjezdy v rychlosti a bez problémů, ale na druhým jsem si myslel, že to neubrzdím a skončím, až dole na cestě, ale vzal jsem levou a dojel do cíle. V cíli sčítání škod: odřený loket a naražená holeň, roztržený dres, ale to by nevadilo jako ty dva zbytečný pády a ztráta času. No, ale jinak nejlepší  RZ-ta, fakt dobrá a hodně jsem si ji užil i s těmi pády.

Sedmá RZ-ta byl už očistec a velká bolest. Nejhorší výsledek ze všech RZ. Šlapání a zase šlapání. Myslel jsem si, že to zvládnu bez šlápnutí a popoběhnutí, ale ve dvou výjezdech se to prostě nepodařilo a pěkně jsem se trápil. 

Osmá RZ-ta poslední a poslední závod za mnou. V osmičce na začátku nějaký zatáčky a wallride v klidu a najisto. Moje soustředění směřovalo na dva dropy přes cestu za sebou následované klopenkou a hned za ní dvoják. Minulý rok jsem je nedal a letos to byl cíl a splacení dluhů. Myslím, že se povedlo a do všeho jsem šel a nic neobjel. Klopenky před šlapáním taky paráda. Na šlapání jsem nabral síly z adrenalinu a z nadšení ze skoků a dupal jsem do toho, až nahoru do areálu a do cíle. 


Nakonec po načtení všech čipů jsem vybojoval 27. místo. Je to moje zatím nejlepší umístění v endurosérii. Celkově v seriálu jsem se umístil na 35. místě jako minulý rok, trošku demotivující, ale získal jsem víc bodů, a i když to není vidět na celkovém výsledku vím, že posun nějaký je a bude. Enduro doma se pěkně rozrostlo a dostat se do první dvacítky dá ještě dost zabrat! Teď pár týdnů volno a pak už zimní příprava na top 20 v 2015. 

Nakonec bych rád poděkoval rodičům, bráchovi, kamarádům, fanouškům, soupeřům a ostatním za podporu v sezóně 2014. Díky moc Ondra. 


Žádné komentáře:

Okomentovat